HubSpot CRM tehostaa markkinointia
Nykyajan hyperkilpailullisessa liiketoimintaympäristössä asiakkailla on korkeat odotukset yrityksiä kohtaan. Asiakasdata edellä markkinointi asettaa asiakkaan markkinoinnin keskiöön samalla tavoin kuin muillakin liiketoiminnan osa-alueilla.
CRM:llä kasvua
Data yksinään on hyödytöntä
Datan hyödyntämiseksi tehokkaasti markkinoinnissa, täytyy sitä kerätä, varastoida ja käyttää niin, että se tuottaa lisäarvoa mahdollisimman pienillä ylläpitokustannuksilla. CRM-järjestelmän avulla voit hyödyntää asiakasdataa markkinoinnissa tehokkaasti ja saumattomasti sekä samalla parantaa liikevaihtoa ja luoda asiakkaille mielekästä sisältöä.
Integroinnilla tehoa markkinointiin
CRM:n ja markkinoinnin yhteispeli on erityisen tärkeässä roolissa asiakaskokemuksen luonnissa, mistä voit lukea lisää täällä. CRM-järjestelmän ja markkinoinnin työkalujen integroinnin puuttuminen voi johtaa puutteellisiin asiakaskokemuksiin, irralliseen dataan ja kyvyttömyyteen tietää, mikä toimii ja mikä ei.
Markkinoinnin ja CRM:n yhteispeli HubSpotissa
HubSpotissa Marketing Hub ja CRM on integroitu tiukasti yhteen mahdollistaen tarkan ja tehokkaan markkinoinnin eri kanavissa sekä tulosten seuraamisen. Markkinointia pystyy tehostamaan CRM-järjestelmällä kolmen askeleen kautta: segmentointi, kontekstualisointi ja personointi. HubSpot tarjoaa näistä jokaiseen työkaluja, joilla varmistat CRM-datan avulla asiakkaan pysyvän markkinointisi keskiössä.
Segmentointi
Varmista eri asiakasryhmien vastaanottavan vain heille oleellista viestintää.
HubSpot-työkalut toteutukseen
- Listoilla ryhmittelet asiakkaasi minuuteissa minkä tahansa yksittäisen datan perusteella. Voit luoda sekä aktiivisia, itsestään päivittyviä listoja että staattisia listoja, joita voit kustomoida tarpeittesi mukaan.
Kontekstualisointi
Huomioi asiakaspolun eri vaiheet viestinnässäsi ja luo asiakkaan kontekstiin sidottua markkinointia.
HubSpot-työkalut toteutukseen
- Kampanjatyökalun avulla voit luoda kampanjan, jonka eri osat aktivoituvat asiakaspolun eri vaiheissa.
- Smart Contentilla luot ja näytät erilaista sisältöä asiakaspolun eri vaiheissa.
Personointi
Yksilöi viestisi yksittäisen asiakkaan datan mukaan.
HubSpot-työkalut toteutukseen
- Kustomoiduilla ominaisuuksilla pystyt keräämään spesifiä, yrityksellesi tärkeää dataa.
- Työnkululla pystyt automatisoimaan markkinointisi jopa yksittäisen asiakkaan mukaan.